Nytt pass, nya muskler

Har kört styrketräning ett par dagar i veckan under våren och tycker att det nog gett lite resultat.

Nu i veckan bytte jag från mina två standardpass mot ett med lite mer fria vikter och kettlebells. Dels för motivationen och dels för att fortsätta utvecklas.

Passet då, eftersom jag hade ont om tid blev det lite kort, 3 varv med:

  • Benböj med kettlebell i en hand till stöt, 10 per arm
  • Renegade Row med hantlar 10 per arm
  • Utfallssteg med sandsäck 2×10 m
  • Kettlebellswing 1 min
  • 10 pullups med hjälp av gummiband

Nästa gång ska jag lägga på rena armhävningar och dips, kanske någon bra övning för magen också. Tips?

För idag är jag helt sönder i rygg, ryggslut, rumpa och ben. Behöver mer på framsidan och armarna…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.