Moar Crux

Passade på att rasta mig när jag och H var förbi svärföräldrarna på lunch.

Först så lånade jag lite verktyg av svärfar för att få loss vevpartiet. Ville ha på en 40t klinga fram istället för den 36t som brukar sitta på för CX-tävlingarna. Men jag fick inte loss bulten på SRAM-vevpartiet med små insexnycklar, med en rejäl nyckel och ett rör som förlängning släppte bulten fint.

På med större drev, kedjan kunde jag inte byta utan brytare så det var bara att undvika största drevet bak. Ska ta med en kassett med tätare utväxling tänkte jag, inte ofta jag behöver en 34t som största drev bak när jag rullar grus och asfalt.

Sen bar det iväg, klockade in på 75 km blandat underlag, mesta delen blev grus- och timmervägar. Resten transport mellan och hem, ska försöka reka fler grusvägar i sommar på semestern, speciellt på Väddö där jag inte hittat så mycket.

Upptäckte hur ”mycket” skillnad det egentligen är på cyklarna jag har. Cruxen som har en klassisk CX-geometri kändes kort och hög. Perfekt för sladd på gräsmattan, för grusvägar vill man ju ha något lite mer avslappnat.

Strava: https://strava.app.link/m1hm3pyFJX

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.