Träningsveckan dårå

Har äntligen hittat till en struktur som funkar ganska bra, så jag får tränat kroppen och bli trött i knoppen.

Veckorna som de ser ut just nu är baserad på styrketräning, pendling, Pelotoner och lite distans. Distansen blir det inte så mycket av men försöker hitta luckor och komma ut lite.

Mitt blå vrålåk. (Foto från Sofia)

Med start på förra veckan känner jag att jag börjar hitta rätt:

  • Måndag – pendling och gym, frontböj, benböj och överkropp/core
  • Tisdag – lugnt/vila eller tisdagsrunda i skogen
  • Onsdag – Peloton eller vila om det blev tisdagsrunda i skogen
  • Torsdag – pendling och gym, marklyft och överkropp/core
  • Fredag – Peloton
  • Lördag – vila
  • Söndag – Distans

Fördelningen gör att även om jag blir superseg i benen av benböjen så påverkar de inte onsdagens fartpass på Peloton och på tisdagkvällen brukar det ju inte spela någon roll i skogen om benen är lite stumma.

Torsdagens gympass med marklyft känner jag inte heller påverkar fredagen så jättemycket vilket gör att det går att snurra runt på ett bra sätt.

Pelotonen/Tisdagsturer får vara grunden för fart och ork, med pendling och distans som basträning. Börjar återfå lite mer ork, idag testade jag med att sitta med i snabbgruppen på Pelotonen, inte riktigt benen för det så jag åkte av. Bara att köra några gånger till så kommer nog orken.

Totalt blir det runt 8-10 timmar per vecka, beroende på om jag får till distans på helgen eller inte, varav hälften kommer från pendling.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.