Helgens tävlingar skulle nog egentligen gått någon annanstans, så när det blev en lucka tog Jönköping förtjänstfullt över och arrangerade en kvalitetstävling.
Tävlingen såg pannkaksplatt ut och det var den till stor del, med en körning i en dunge på ena sidan sen över till andra sidan och en skråkörning innan målgång. En snabb bana som borde passa mig?
Det var något litet till min fördel men skråkörningen var inte tillräckligt teknisk för att ge utslag åt mitt håll utan höjdmetrarna tog på orken eftersom jag har tyngdlagen mot mig.
För egen del så hade jag försökt hålla igång inför race och Munsöcrossen kändes bra för några veckor sedan.
Sen hade jag nest jobbat och kört Monark. Så på lördagens CX-pokal i en hyffsat stor B-klass så kändes det ändå inte riktigt bra, benen var stumma och pulsen bankade i öronen. När jag sen gick i backen på sista varvet var det liksom skönt att det roliga snart skulle ta slut.
Målsättningen var att komma i den övre hälften och med en 17e plats av 34 startande så var det på marginalen vilket var väldigt positivt ändå.
På söndagen i Swecup med H40-klass var benen så där skönt stumma vid uppvärmning. Trots det var jag bra med i starten och kunde försvara mig lite bättre. Banan gick genom en grushög också, även där fick jag ett bättre flyt dag två, ska man öva på tekniska delar? När ettan och tvåan från H50 brakade förbi tog jag ett hjul och åkte med ett varv innan jag var tvungen att släppa vilket hjälpte till med farthållningen.
Rullade över mållinjen som 12a av 20 startande. Inte riktigt övre hälften, istället hade jag med mig den där känslan av att det släppte lite mer så jag kunde gasa bättre. Tekniken stämde också och jag höll hjulen i marken runt banan.
Strava CX-pokalen:
https://www.strava.com/activities/1956341590
Strava Swecup H40:
https://www.strava.com/activities/1958262844
Ett svar till “Vätterncross i dagarna två”