Lite ruter i knekten

Efter två veckors sjukskrivning är jag sedan en vecka tillbaka i arbete. Riktigt segt bitvis men nu börjar det lossna. Tyvärr ser ju vänsterarmen ut som en saltgurka eftersom jag inte får belasta den alls.

Istället blir det ganska mycket core, ben och kondition. Igår blev det kortleken, igen, jävlar vad det tar men det är bra.

Ca 30-40 minuter med intensiv träning och sen är man klar. Jag får skippa dips och armhävningar ett tag till bara, utan ersätta det med andra övningar som ger bra effekt på exempelvis ryggen.

Passet från igår:

  • Joker = 50 situps
  • Hjärter = Höftlyft
  • Ruter = Flatterkicks x 4
  • Klöver = Utfallshopp x 2
  • Spader = Squats

Körde ett liknande förra veckan och de ger förvånansvärt mycket träningsvärk för att vara såpass intensiva som dom är.

2 svar till “Lite ruter i knekten”

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.